♥ You are the reason why I smile - kapitel 1



Jag såg i ögonvrån hur Kevin och hans kompisar kom gående genom korridoren. Allt prat dog ut och alla blickar riktades mot dem. Kevin log självsäkert. De var vana vid att få uppmärksamhet. När de passerade mig undrade jag hur det skulle kännas att vara så populär. Att alltid räknas med till allt. Att alltid vara bjuden när de som ordnar saken det inte ens bestämt vilka de ska bjuda. Okej, jag var ofta bjuden på fester och discon. men ändå. jag var inte populär. Men jag hörde inte till nördarna heller. Jag var lagom social, lagom plugghäst och precis lagom i allt. Därför var jag ingen speciell. Jag hade liksom inte tusen beundrare och folk som stod och väntade vid mitt skåp, som Kevin hade. Men jag hade mina vänner.

....................................................
bild till min novellblogg
Görans lektioner var tråkiga. Jag satt och tittade ut genom det regnblöta fönstret medans Göran babblade om uppställningar och mattetal. Jag hörde vad han sa men ändå inte. Det var bara ord som inte betydde någonting. Orka lyssna när han stod och predikade liksom. resten av klassen såg precis lika uttråkad ut som jag. Förutom pluggisarna förstås. De satt käpprätta upp i stolarna och lyssnade intensivt. Vissa skrev till och med ner vad Göran sa. Jag fattade inte hur de ens orkade. Plötsligt suckade Göran att det var rast. yes, frihet, tänkte jag. Alla sträckte på sig efter den långtråkiga lektionen och reste sig upp. Stolarna skrapade mot golvet. Jag trängde mig förbi några killar och ut i korridoren. Där stod min bästis Hanna och väntade på mig.
"hej" sa jag och gick fram till henne.
"hej" svarade hon och tittade ner på sin mobil.
"ska vi dra ut?" frågade jag och ville gärna komma så långt bort från skolan som möjligt nu när vi ändå hade rast.
"mm. visst" svarade Hanna och tittade fortfarande ner på mobilskärmen.
Vi började gå genom korridoren.
"vad gör du?" frågade jag nyfiket.
"äh, smsar bara" svarade Hanna.
Jag tittade ut genom de stora fönstren ut mot skolgården och såg regnet ösa ner utanför.
"fan. det regnar ute fortfarande" suckade jag och sjönk ner på golvet med ryggen lutad mot väggen.
Hanna satte sig bredvid mig.
"skitväder, alltså" muttrade hon.
Plötsligt kom Jenny, en tjej i min biologigrupp, gående. Hon hälsade glatt på oss.
"hej" svarade jag ointresserat.
"har ni hört att det ska börja en ny kille i åttan i morgon?" frågade Jenny.
"va?" ekade jag.
"ja, rektorn sa det" svarade hon.
"när sa han det?" frågade plötsligt Hanna.
"igår" svarade jenny. "men måste dra till Svenskan nu. vi ses"
"hejdå" svarade jag och Jenny skyndade vidare genom korridoren.
Hanna och jag utbytte blickar.
En ny kille! i åttan!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

hoppas ni gillade det första kapitlet! vet, det var ganska intensägande, kort och lite tråkigt. Men det är iallafall en start på berättelsen. ;)


Kommentarer ♥
♥ Skrivet av: emma

I like ;) <3

2012-06-06 @ 18:04:26
♥ Skrivet av: Mollyyh

jättebra! fortsätt! <3

2012-06-06 @ 18:41:26
♥ Skrivet av: Jssmn!

fin blogg! :D Kika gärna in på min bieber-novell! :) Kram<3



Gilla gärna novellen på facebook sidan!:)

http://www.facebook.com/pages/jssmnbloggse/324430817588621

2012-06-06 @ 18:55:18
URL: http://jssmn.blogg.se/

♥ Din kommentar:

♥ ditt fina namn:
kom ihåg mig! ♥

♥ Din E-postadress: (publiceras ej)

♥ Din blogg:

♥ din kommentar:

Trackback
RSS 2.0