♥ You are the reason why I smile - kapitel 18

förra kapitlet:
Jag vände mig om och tog tre steg fram till Philip och gav honom en kram. han log mot mig och jag förstod att det var det han ville. Nu var han nöjd. Jag log tillbaka.
"hejdå" sa han efter mig innan jag stängde dörren och gick ut i trapphuset.
 
(bild)
 
När jag kom in i hallen så kom Cloe rusande rakt emot mig. Hon hoppade på min sko och började bita i den. Jag skrattade och hängde av mig jackan. Pappa kom in i hallen och hade mörka ringar runt ögonen och hans hår stod rakt upp.
"och var har du varit?!" nästan skrek han.
"hos Philip bara" sa jag och lyfte upp Cloe i famnen. Hon jamade lågt och började slicka mig på handen.
"men du måste ju för helvete säga var du är! fattar du inte att jag har varit orolig?"
"jo, det var därför jag kom hem" svarade jag.
Pappa suckade och sjönk ner på en stol.
"nästa gång du kommer hem såhär sent så får du utegångsförbud!"
"Så,  så fort jag inte sitter här hemma med dig och möglar sönder efter skolan så får jag utegångsförbud?! Fy fan vad du är orättvis" skrek jag och släppte ner Cloe på golvet innan jag gick med snabba steg in på mitt rum och smällde igen dörren.
Pappa brukade jämt komma hem sent och jag fick klara mig själv ibland. Men så fort jag var borta i några timmar så skulle jag få utegångsförbud?! jag suckade och kastade på ner på sängen. det blev tyst i några sekunder innan pappa knackade på dörren.
"Bella, kom ut så kan vi prata om saken"
fattar han trögt eller? jag har inget att säga. Det är väl för fan han som kommer sitta att argumentera om allt möjligt. Det har jag inte någon lust att sitta och lyssna på.
"nej, jag tänker inte prata med dig! du är ju fan helt jävla omöjlig!"
"vårda språket gumman"
"kan du göra själv"
Pappa gav upp med en suck och gick därifrån.
 
Nästa morgon vaknade jag med ett ryck när jag såg klockan. Shit. Jag var försenad. Eller vänta...  det var ju inte skola idag. Fan också. Jag la mig ner i sängen igen och försökte somna om, men det var omöjligt. Efter en kvart satte jag mig upp i sängen och tassade ut i hallen. Cloe låg i soffan och sov, så det var ingen idé att väcka henne. Då skulle hon gå runt och jama som en galning efter mat. Istället gick jag in i köket och började plocka fram frukost.
 
När jag brett min macka och ställt fram ett glas med mangojuice så gick jag in till vardagsrummet och satte på TV:n. Cloe vaknade direkt och hoppade upp i mitt knä. Efter bara några minuter somnade hon. Hon var tydligen inte så hungrig trots allt. Det gick massor bra program, men jag kunde inte se på alla samtidigt så jag hoppade lite mellan kanalerna. tillslut tröttnade jag och stängde av TV:n. Då plingade det på dörren. Jag sprang ut i hallen och öppnade dörren, innan jag hann tänka på vad jag egentligen hade på mig. Philip stod där ute med ett leende och när han fick syn på mig log han ännu mer. jag tittade ner på mig själv och kom på att jag bara hade trosor och ett fult nattlinne på mig. jag blev röd som en tomat i ansiktet, och innan Philip hann säga något så sa jag:
"vänta"
och sprang in till mitt rum för att byta om. Jag stängde dörren med en smäll bakom mig och sjönk ner på golvet. Shit.
Jag drog på mig ett par jeansshorts och ett linne och kollade mig lite snabbt i spegeln innan jag gick ut igen.
Pappa stod och pratade med Philip i hallen. Fan. Om jag kunde skulle jag vrida om nacken på pappa. Jag bet ihop och gick ut i hallen.
"ja, men då måste du ta hand om min dotter nu då. Gör inget dumt, för det var väl inte du som rökte va?" frågade pappa och jag ville verkligen strypa honom.
"nej" sa Philip och flackade med blicken.
"du kan gå nu!" väste jag till pappa och gav honom en irriterad blick så han skulle fatta att jag menade allvar.
Han flinade lite innan han vände sig om och gick tillbaka till köket.
"eh... min pappa är lite.." sa jag ursäktande.
"äh, det gör inget" svarade Philip och jag andades ut en aning. "men jag tänkte om du ville öva mer på manuset?"
Mitt hjärta tog ett extra slag och ett leende spred sig på mina läppar.
"visst"
"bra, för jag ska bort i morgon så det här är liksom sista chansen vi får att öva den här helgen"
"okej" svarade jag och drog på mig skorna. "jag går till Philip!"
"mm, kom inte hem försent bara" mumlade pappa inifrån köket.
jag gick ut i trapphuset och slog igen dörren.
 
Hemma hos Philip såg det ut precis som vanligt. Förutom att det var en anings stökigare. Vi gick in till hans rum och jag slog mig ned på sängen bredvid honom. Philp slog upp tredje sidan och började läsa. Vi övade länge och snart kunde vi replikerna utantill.
"jag måste bara gå på toa" sa jag och reste mig upp.
Philip nickade.
"toan ligger till vänster... eller höger om min storebrorsas sovrum"
"okej" sa jag och gick ut ur hans rum och började gå genom den långa hallen. När jag kom fram till dörren där Philips storebrors rum låg stannade jag upp. Hade han sagt höger eller vänster? Äh, jag fick prova. Jag satte handen på handtaget till den vänstra dörren och tryckte försiktigt upp den.Jag fick en chock när jag såg vad som var där inne. På ett bord i det svala rummet låg ett dött rådjur med magen utspetsad och överallt i rummet var hyllor med döda djur. Det låg blod på golvet och stanken fick mig att må illa. Jag skrek rakt ut. Kunde inte tänka klart och snubblade bort från dörren. Ville inte se. Ville bara dö. Jag ramlade ihop på golvet och jag såg hur någon kom springande fram till mig innan allt blev svart.
 
--------------------------------------------------------------
 
blev ett kort kapitel igen, ska åka och bada om typ tio minuter så hann inte skriva mer, hann inte heller göra en bild. :/ Men hoppas ni gillar kapitlet ändå. Och vad tror ni händer? ;) mystiskt och läskigt eller hur?
 kram!
 

Kommentarer ♥
♥ Skrivet av: emma

omg , jag doooooooooooooooooog ! o_x <3

2012-06-20 @ 19:10:04
♥ Skrivet av: Sandra!

Skiitbraa!

2012-06-20 @ 23:08:32
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
♥ Skrivet av: Anonym

Omg!!!!! Längtar till nästa!!!

2012-06-20 @ 23:29:12

♥ Din kommentar:

♥ ditt fina namn:
kom ihåg mig! ♥

♥ Din E-postadress: (publiceras ej)

♥ Din blogg:

♥ din kommentar:

Trackback
RSS 2.0