You are the reason why I smile - kapitel 20

förra kapitlet:
"tja bruden" svarade han och fortsatte att le.
bruden?! urk.
"jag är för fan inte din brud" sa jag irriterat.
"du kanske blir" svarade Kevin och tog ett steg närmare.
"aldrig i livet" sa jag och vände på klacken och gick därifrån.
"äh, jag vet att du gillar mig! du vågar bara inte erlänna det!" ropade Kevin efter mig.
Jag himlade med ögonen. I hans drömmar.
 
(bild) 
 
Första lektionen var bild. Jag tog ut mitt ritblock och mitt pennskrin och smällde igen skåpet. Satte nyckeln i låset och vred om. Det var fem minuter kvar till lektionen började. Men jag var helldre tidig än försenad. jag styrde stegen mot trappan. Bildsalen låg på översta våningen med utsikt över hela skolgården.
mina tankar var långt borta när jag gick upp för trappan så jag kollade inte var jag satte fötterna. Plötsligt krockade jag in i någon och tappade alla mina saker i trappan. Jag böjde mig reflexmässigt ner för att plocka upp sakerna. Det gjorde personen jag krockat med också och våra huvuden krockade ihop. Jag kollade upp. Mitt hjärta slog ett extra slag när jag såg att det var Philip. Jag reste mig upp och han plockade upp sakerna. När han reste sig upp och såg att det var jag blandades hans uttryck av ilska och sammanbitenhet. han räckte snabbt över sakerna till mig och trängde sig sedan förbi mig och fortsatte ner för trappan. Jag vände mig om och kollade efter honom en lång stund. varför sa han inget? och varför såg han så arg och stressad ut?
Efter en stund kom jag på att jag hade lektion och vände mig om igen och fortsatte upp för trappan.
 
Marie, våran bildlärare, hade lagt ut stora papper över hela golvet i bildsalen. Det var meningen att vi i grupper skulle måla fritt på papprena och sedan skulle vi sätta ihop allt och se vad det blev. jag satt på sidan av medans min grupp skrattade och kladdade på pappret. Pratet i salen var bara ekande sorl för mig. Mina tankar var någon helt annan stans. Hos Philip.
hatade han mig? eller varför såg han så arg ut när han såg att det var jag som hade tappat mina saker?
 
Efter lektionen hade vi håltimme. Resten av klassen drog ner till glasskiosken och låg i gräset utanför och solade. men jag ville inte gå dit. Alla skulle viska och fnissa och typ "kolla, Therese har dissat henne och nu har hon inga vänner". För vem skulle jag sitta med? Alla skulle antagligen flytta på sig om jag satte mig bredvid dem eller så skulle alla bli tysta och utbyta blickar. Jag visste precis hur det kändes. Så hade det varit i min förra skola.
 
Jag bestämde mig tillslut för att dra ner till stan och kanske shoppa eller något. När jag precis skulle gå över vägen hörde jag någon ropa mitt namn. Jag vände mig om och såg en tjej med blont, halvlångt, hår och en jeanskjol på sig komma gående åt mitt håll. Hon vinkade glatt och började gå fortare. Jag hade sett henne förut på skolan. Hon hängde med tjejerna i åttan. de var näst populärast bland tjejerna efter Therese.
"hej" sa tjejen och log.
"hej" svarade jag osäkert och log tillbaka.
"du heter Bella va? för jag trodde först du hette Julia"
"ja" svarade jag.
"jag heter Sarah" sa tjejen och log brett.
hon verkade trevlig.
"Sarah!" hördes rop längre bort.
Sarah vände sig om och vinkade åt hennes kompisar i åttan som kom gående åt vårat håll. De vinkade tillbaka och när de såg mig började de viska med varandra. Jag rodnade. Kände mig så fel.
"hej" sa den längsta tjejen med rött, plattat hår när hon kom fram till oss och granskade mig med blicken.
"hej" svarade jag.
"det här är Bella" presenterade Sarah mig som om hon reda kände mig, fast vi hade träffats nyss.
"Wilma" sa en utav tjejerna med ljusbrunt hår och log.
"Josefin. Kalla mig Jossan" sa en annan tjej med mörkbrunt hår i tofs.
"Roxanna" sa tjejen med rött hår och log. jag hade förut tyckt hon var läskig. Hon var liksom känd på skolan för att ge bitchblickar och att vara taskig mot alla tjejer i sjuan som gick förbi. Men jag förstod nu att det bara var en immitch. Hennes leende var inte alls skrämmande och hon såg faktiskt helt normal ut.
"Linnea" sa den sista tjejen med blont, långt, lockigt hår. Hon var söt men kort.
"har du också håltimme nu?" frågade Sarah mig.
jag nickade.
"amen vad bra! då kan ju du hänga med oss till stan och shoppa! om du vill alltså...?" sa Wilma.
"gärna" svarade jag med ett leende. Lättad över att jag skulle slippa gå dit själv.
 
Vi började gå över vägen och alla tjejerna verkade trevliga. men jag ville inte bli kompisar med dem direkt. Jag hade lärt mig av mina misstag med Emma och Emilia. det var bättre att lära känna alla först innan jag började vara med dem. tänk om de var jättetaskiga och bara var ute för att sprida ryckten och snacka skit. Jag troode inte de var det. men ändå. Man kunde faktiskt aldrig veta på våran skola.
jag hade sett Therese säga snälla saker till jättemånga. Typ som "åh, gud vilket fint armband du har". men det de hon sa det till inte visste var att hon menade tvärt om och bara sa så för att underhålla sina vänner så de skulle skratta åt hur löjligt lyckliga alla blev.
 
När vi kom ner på stan gick vi direkt in på H&M. jag brukade inte handla där, men eftersom alla andra gick in dit så följde jag efter. Wilma, Linnea, Roxanna och Jossan sprang direkt iväg till sina favoritavdelningar och började rota runt bland kläderna direkt. Sarah märkte att jag inte var så entuastisk över att köpa kläder så hon visade mig en avdelning som hon sa "jag lovar att du kommer älska den" om . och det gjorde jag. faktiskt. Det var en avdelning med bara linnen och t-shirts med olika tryck på. Alla var så himla snygga så jag ville egentligen köpa hela butiken. men det gick ju inte. jag hittade tre linnen och två t-shirts och gick sedan till kassan för att betala. Sarah hittade sju linnen och fem t-shirts. Jag fattade inte hur hon hade råd med det. Det måste ha kostat typ 1500 kr.   
 
När Sarah och jag betalat gick vi tillbaka till avdelningen där Roxanna, Jossan, Linnea och Wilma var. De kom glatt gående emot oss med shoppingkassar fulla med kläder i händerna. Ja kunde inte annat än att glo. De brukade shoppa ofta. Det syntes. Så bra som de var på att hitta kläder.
 
-------------------------------------------------------------------
kapitel 20! vad tycks? ;))
 
 
 
                                                                                                  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer ♥
♥ Skrivet av: emma

jag älskar att shoppa !! ^^<3

hoppas att hon kan bli kompis med dom.. att dom inte börjar mobba henne elr nått :( <3

love it ! :D <3
skriv mer ! <3

Glad Midsommar !! <3

2012-06-22 @ 19:36:50
♥ Skrivet av: Sandra!

Skiitbra!

2012-06-22 @ 23:32:41
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/

♥ Din kommentar:

♥ ditt fina namn:
kom ihåg mig! ♥

♥ Din E-postadress: (publiceras ej)

♥ Din blogg:

♥ din kommentar:

Trackback
RSS 2.0